Práce v oblasti online marketingu je časově i kreativně náročná. A věřte, že je neustále na čem pracovat, co zlepšovat a čím se zabývat. Proto není divu, že se aktivita naceňuje hodině. Alespoň ve většině případů. Čím více času tomu totiž specialisté budou věnovat, tím lepší výstupy můžete očekávat. Optimalizaci byste proto měli brát zejména jako investici do budoucího podnikání.
Podle čeho se cena určuje?
V první řadě samozřejmě záleží na tom, na koho se obrátíte. Pro představu o konkrétních částkách a položkách se můžete podívat na SEOlight https://www.seolight.cz/, kteří jsou osvědčenou marketingovou společností působící v Čechách již 8 let a spravují 207 webů. Individuálně stanovenou cenu ovlivňuje několik faktorů, a to:
- cíle do budoucnosti,
- očekávané výsledky,
- časové rozhraní za jaké chcete výsledků dosáhnout a
- současná situace společnosti, konkurence apod.
USA vs. Čechy
V Americe je podle průzkumů průměrná částka za optimalizaci měsíčně zhruba 22 000 Kč. Za velkou louží je ovšem všechno dražší, takže se nemusíte hned děsit. V Čechách se ceny za měsíc pohybují kolem 10 000 až 15 000 Kč. Co za takový finanční obnos můžete očekávat?
Myslete na to, že výsledky sice neuvidíte přes noc, ale při výběru správné agentury se rozhodně dostaví. Organické vyhledávání patří mezi uživateli mezi nejpopulárnější a na jeho výsledky kliká většina z nich. Zároveň také z organického výběru přichází k firmám nejvíce poptávek a objednávek. Díky tomu se jim tudíž zvyšuje zisk a roční obrat. A z toho všeho se můžete těšit i vy.
Sledujte pokroky
Většinu strategií online marketingu lze přesně změřit. Bohužel právě SEO mezi ně nepatří. Jinak řečeno můžete sledovat jeho přínos a návratnost investice, ale jeho měření není tak snadné jako u PPC. Základem je, abyste nespěchali. Práce na kreativním a relevantním obsahu chvilku zabere a lidé i vyhledávače potřebují čas, aby si jí všimli. Nesledujte pokroky v týdnech, ale měsících.